HAL25 is bijna niet meer weg te denken uit Alkmaar! Een plek waar zeer veel verschillende activiteiten plaatsvinden. Van lezingen en meet-ups tot theater en dansfeesten. Een schitterende aanvulling op alles wat al in Alkmaar plaatsvindt.

In de horecanota, die in begin juli 2015 is aangenomen, wordt deze specifieke rol van HAL25 ook onderschreven. Omdat HAL25 een groot publiek bedient en een een specifieke doelgroep bereikt vervullen ze een rol die niet vergelijkbaar is met de commerciële horeca. Hetzelfde geldt voor het Podium Victorie en de Grote Kerk. Omdat deze instellingen een eigen niche vullen is in de horecanota vastgesteld dat de vrije sluitingstijden ook op hen van toepassing zijn.

Onlangs is echter het verzoek van HAL25 om gebruik te maken van de vrije sluitingstijden afgewezen. Een besluit dat in onze ogen haaks ingaat op wat er in de horecanota hierover geschreven is. Daarom heeft ons raadslid Bastiaan de Leeuw hierover vragen gesteld in het college. Met ruimere sluitingstijden krijgt HAL25 nog beter de ruimte om zich te ontplooien. GroenLinks vraagt het college dan ook om de horecanota uit te voeren en de aanvraag van HAL25 te honoreren.