Nieuws gefilterd op Partij

Denk mee over de toekomst van de binnenstad

GroenLinks Alkmaar organiseert een themabijeenkomst over de toekomst van de Binnenstad. Hoe moet de Binnenstad van Alkmaar zijn over 20 jaar?
Op dit moment doet de gemeente Alkmaar onderzoek naar de detailhandel; de gewenste omvang van het winkelgebied en bijvoorbeeld het tegengaan van leegstand. Ook wordt visie ontwikkeld voor de stadslogistiek: het goederenvervoer in de stad.
GroenLinks Alkmaar wil zich voorbereiden op de discussies en debatten over de binnenstad en een  visie ontwikkelen over de toekomst van de binnenstad. Wij stellen de vraag: waar staat Alkmaar over 20 jaar? Mag de binnenstad groener, waar mag er gewoond worden en tot waar reikt de binnenstad?

GroenLinks voert actie tijdens Alkmaar Pride.

Het thema van de Alkmaar Pride dit jaar is Celebrate Pride. Voor veel LHBTI-asielzoekers in Nederland valt er helaas niets te vieren. Zij krijgen geen vluchtelingenstatus omdat de IND ze niet gay genoeg vindt. GroenLinks vindt dat deze mensen een eerlijke kans moeten krijgen op een status en voert zaterdag actie voor de petitie #nietgaygenoeg2.0 van LGBT Asylum Support.

Kandidaten gemeenteraadsverkiezingen bekend!

De definitieve top 15 kandidatenlijst

De top 15 van de kandidatenlijst is bekend! Met veel trots presenteren wij het definitieve #teamvoorverandering.

Fractievoorzitter Christian Braak is verkozen als lijsttrekker: “Ik heb heel veel zin om met deze sterke kandidatenlijst de verkiezingscampagne in te gaan en onze idealen voor een groen en sociaal Alkmaar verder te verwezenlijken.”