Tineke Bouchier

Raadslid

Tineke Bouchier is geboren in Den Helder en woont sinds 2000 in Alkmaar. Zij heeft zowel in de zorg als voor gemeenten op sociaal domein gewerkt. Met een schat aan ervaring, opgedaan in kleine en grote steden weet ze precies wat Alkmaar nodig heeft. En als marathonloopster, kijkt ze ook naar de lange termijn.

Tineke:“Als je voor een gemeente werkt kun je van dichtbij zien wat het gevolg is van overheidsbeleid voor mensen in de stad. Dat wordt nu nog belangrijker met de decentralisaties.” Voor haar moet Alkmaar een stad zijn waarin ouderen met plezier hun oude dag doorbrengen. Waarin (jonge) gezinnen hun kinderen veilig en met veel groen kunnen zien opgroeien. En waarmee jongeren zich kunnen identificeren. Een stad met de belangrijkste voorzieningen, waar nieuwkomers kansen zien en oudgedienden stabiliteit vinden. Een stad die Amsterdam moet doen vergeten. Daarom, wil ze zich inzetten om van Alkmaar de aantrekkelijkste gemeente van Noord-Holland te maken.

Tineke:"Ik heb mij in de afgelopen raadsperiode als commissiewoordvoerder op veel onderwerpen kunnen bekwamen. Onderwerpen zoals hoe de gemeente Alkmaar de Wet maatschappelijke ondersteuning uitvoert, de re-integratie van werkloze inwoners aanpakt, het diversiteitsbeleid, het veiligheidsbeleid en de burgerparticipatie. Het is belangrijk in heldere taal je standpunt te verwoorden en stelling te nemen. Ik kan stevig debatteren, maar ook samenwerken met andere fracties."

Vastberaden, een doorzetter en iemand met een groot rechtvaardigheidsgevoel, dát is Tineke en dat is ook wat zij de afgelopen jaren in de raadscommissies getoond heeft. Niet iemand die mensen naar de mond praat, maar iemand die strijdt voor wat belangrijk is.

Tineke: “De ideale gemeente Alkmaar is open, heeft bravoure, is slim en samenwerkend.”