Roy Seignette

Raadslid

Roy is het jongste raadslid van Alkmaar. Deze veelbelovende jongeman studeert communicatiewetenschap aan de UvA.  Het is een vriendelijke en intelligente jongen die tijdens de Tweede Kamerverkiezingen bij ons is aangehaakt. Hij vond dat GroenLinks het echt goed moest gaan doen en besloot zich daarom actief in te zetten. Zo werd Roy lid van het campagneteam en na die ervaring wilde hij niet meer weg bij GroenLinks.

"Ik zet mij in voor een gemeente die het goede voorbeeld geeft door voorop te gaan lopen op het gebied van verduurzaming. Ik vertegenwoordig een generatie die nog lang van deze planeet gebruik zal moeten maken en om dat mogelijk te maken zullen wij heel anders met onze omgeving om moeten gaan. De omschakeling naar een duurzame samenleving wordt een hele grote opgave en daarom moeten we er vandaag mee beginnen."

Weetje: In de winter is Roy veel op zijn fiets te vinden, terwijl hij luisterboeken luistert. Zodra het weer het toelaat zie je hem vooral kitesurfen.