Ineke Bozelie

Vice-fractievoorzitter

Ineke Bozelie is geboren en getogen in Alkmaar. Na de studie politicologie in Amsterdam, is zij met haar gezin in Hoorn gaan wonen en gaan werken als docent economie en later als schoolleider. Sinds 13 jaar is Ineke weer woonachtig in Alkmaar.

Ineke: “GroenLinks is mijn partij, waarin ik mijn energie goed kwijt kan. De leden binnen en buiten de raadzaal zijn bevlogen en de idealen worden concreet gemaakt in de raad en actief voorgeleefd in de gemeente.” Onderwijs is de ene grote passie van Ineke. Toen zij weer in Alkmaar kwam wonen was het tijd de andere passie ruim baan te geven: de politiek. Ineke is overtuigd GroenLinkser. Zij zet zich op zowel gemeentelijk niveau als provinciaal niveau in voor haar partij.

Ineke: “Mijn verwachting is dat vele Alkmaarders zich kunnen herkennen in onze duidelijke, daadkrachtige, realistische plannen, gestoeld op onze linkse en groene overtuigingen. Ik wil me daar in ieder geval graag voor inzetten. Kansen bieden en talenten ontplooien is mijn motto. Maar ook regie in eigen hand nemen.”

Ineke wordt wel eens omschreven als het linkse geweten van GroenLinks Alkmaar. De afgelopen twee jaar voerde ze als raadslid het woord over de sociale onderwerpen. Daarvoor was ze al een paar jaar fractie-assistent. De weg naar het gemeentehuis kan ze dus inmiddels bijna blindelings fietsen.

Ineke vindt het belangrijk dat de gemeente Alkmaar ervoor zorgt dat de welvaart eerlijker verdeeld wordt. Daar gaat ze zich de komende jaren weer heel hard voor inzetten.
In haar 'vrije tijd' naast haar raadswerk is Ineke docent economie en oppasoma voor haar zes kleinkinderen.

Ze is niet alleen in Alkmaar actief voor GroenLinks, maar zit ook in het bestuur van GroenLinks Noord-Holland. Daar is ze secretaris èn penningmeester. Ja, die Ineke weet een hoop ballen tegelijk in de lucht te houden. Maar als je jarenlang gewerkt hebt als conrector op middelbare scholen, dan leer je dat ook wel.

Weetje: Ineke maakt graag lange wandelingen. Ze hoopt in juni opnieuw mee te kunnen doen aan de veertig kilometer van de Alkmaarse Wandelvierdaagse.