Fractievoorzitter Christian Braak

Op 15 maart haalde GroenLinks een historische uitslag bij de Tweede Kamerverkiezingen. Op de avond van de verkiezingen zei Jesse Klaver het al: ‘Verkiezingen zijn geen eindpunt maar een startpunt. We beginnen pas net. We gaan verder met onze beweging voor verandering’. In Alkmaar stemde ruim 8600 inwoners op GroenLinks. Bijna 13% van de uitgebrachte stemmen. Deze uitslag maakt ons blij en inspireert enorm!

Ook in Alkmaar is het hoog tijd voor verandering. Een koerswijziging is nodig. De Alkmaarse fractie werkt hier hard aan. Er is voor ons veel om voor te knokken. Zoals geen tweerichtingsverkeer op de Bierkade/Wageweg, veiligere fietsroutes, een sociale samenleving, meer groen in de wijken, betere burgerparticipatie, meer sociale woningbouw, behoud van het open landschap, klimaatverandering bestrijden, geen bomenkap in de Hout, kernen vitaal houden en meer eigen regie in de zorg. Om maar een aantal punten te noemen.

De afgelopen tijd hebben veel nieuwe mensen zich bij ons in Alkmaar aangesloten. GroenLinks nodigt iedereen uit om mee te doen. Volg ons op facebook, kom naar onze bijeenkomsten en activiteiten. Elke week wordt onze beweging weer wat groter! Samen komen we een stap dichter bij het Alkmaar waar we met elkaar zo hartstochtelijk voor strijden: groener, eerlijker en empathischer!

Wordt ook actief en meld je hier aan!